French Dutch
Women Men

woensdag 21 september 2016

Vooruitblik met Laurens Devos op de Paralympische Spelen in Rio


Op de Olympische Spelen in Rio De Janeiro had België helaas geen deelnemers in het tafeltennis. De sport en ons land worden echter wel goed vertegenwoordigd op de Paralympische spelen (van 7 tot en met 18 september). Laurens Devos, Florian Van Acker, Marc Ledoux en Mathieu Loicq wagen hun kansen. Laurens en Florian zijn de regerende Europese kampioenen, we mogen dus stiekem dromen van medailles… We blikken even vooruit met Laurens.
Bron:  Paralympic
De Olympische Spelen zitten er op. Welke sporten/atleten heb je zoal gevolgd? Laurens Devos: Ik heb vooral het tafeltennis gevolgd. Naar de andere sporten heb ik eigenlijk niet zo veel gekeken omdat ik druk aan het trainen ben en niet zo veel tijd had. Ik ben wel blij met alle medailles die België heeft binnengehaald.
Laurens: "Ik zal pas tevreden zijn met een medaille!"
Je hebt een super jaar achter de rug. Europees Paralympisch kampioen geworden, een 3de plaats in team op het Europees Jeugdkampioenschap, A speler geworden … Een fantastisch seizoen. Wat was jouw mooiste moment? Laurens: Ik heb inderdaad een prachtig seizoen gespeeld. Als ik echt één moment moet kiezen dan ga ik toch voor de Europese titel. Dat was echt geweldig.
Je hebt bijna alle hoogst gerangschikte spelers geklopt die ook in Rio zullen deelnemen. Behoor je daar tot één van de favorieten? Laurens: Ik ben inderdaad één van de favorieten. De Spelen zijn natuurlijk anders dan bijvoorbeeld een Europees Kampioenschap. Hopelijk kan ik wat omgaan met de omstandigheden en met de druk. Ik probeer alvast te denken dat dit een toernooi is net zoals alle andere.
Wanneer zal je zelf tevreden terugkijken op je Spelen in Rio? Laurens: Met een medaille, en natuurlijk liefst een gouden (lacht).
Je bent nu 16 en A-speler. Blijf je je in de toekomst focussen op de Paralympische, of wil je meer? Laurens: Ik wil mij uiteraard blijven focussen op de Paralympische Spelen, Tokyo 2020 behoort zeker en vast nog tot mijn doelstellingen. Maar ik zal er ook alles aan doen om zo ver mogelijk te geraken in mijn carrière bij de valide spelers.
We wensen Laurens Devos, Florian Van Acker, Marc Ledoux en Mathieu Loicq alvast heel veel succes en hopen dat ze ons land mooie medailles kunnen bezorgen. De livestream en de resultaten zijn beschikbaar via de website van de ITTF.

Preview sur les jeux Paralymiques à Rio avec Laurens Devos


Pendant les Jeux Olympiques à Rio De Janeiro, la Belgique n'avait pas de représentants dans le tennis de table. Cependant lors les Jeux Paralympiques notre pays et notre sport sera bien présent du 7 au 18 septembre. Laurens Devos, Florian Van Acker, Marc Ledoux et Mathieu Loicq tenteront leur chance. Laurens et Florian sont les champions d'Europe en titre, pourquoi donc pas rêver des médailles... Nous jetons un coup d'œil avec Laurens.
Source:  Paralympic
Les Jeux Olympiques sont finis. Quels sport/athlètes as-tu suivis? Laurens Devos: Je me suis concentré surtout sur le tennis de table. Je n'ai pas trop regardai d'autres sports, car j'étais occupé à m'entraîner et je n'avais donc pas beaucoup de temps. Mais les médailles de la Belgique m'ont fait beaucoup de plaisir, bien évidemment.
Laurens: "Je serai justement satisfait avec une médaille!"
Tu as passé un super an. Champion d'Europe paralympique, une troisième place en équipe lors les Championnats d'Europe en jeunes, tu as accroché un classement A.. Bref une saison fantastique. Quel était le plus beau moment? Laurens: En effet, j'ai vécu une saison magnifique. Si je dois vraiment choisir un moment particulier, je vais quand mettre en surbrillance le titre européen. C'était un sentiment inexprimable.
Tu as battu jusqu'à présent battu presque tous les joueurs les plus hauts classés à Rio. Tu es là parmi les favoris? Laurens: Oui, je pense que je suis un des favoris. Bien sûr les Jeux est une toute autre compétition qu'un Championnat d'Europe. J'espère que je vais bien pouvoir gérer les circonstances et la pression. J'essaie en tout de cas de penser que c'est un tournoi comme les autres.
Quand seras-tu satisfait de ton tournoi? Laurens: Ben en retournant avec une médaille, et de préférence une d'or.
Tu as 16 ans et tu es un joueur A. Tu te concentreras dans le futur sur la compétition paralympique ou tu veux encore plus? Laurens: Mon premier objectif reste bien évidemment les Jeux Paralympiques, Tokyo2020 est encore un de mes propos. Mais je donnerai tout pour aller loin dans ma carrière chez les athlètes valides.
Nous souhaitons Laurens Devos, Florian Van Acker, Marc Ledoux et Mathieu Loicq déjà beaucoup de chance et nous espérons qu'ils décrocheront beaucoup de médailles pour notre pays. Les jeux Paralympique sont à suivre au site de l'ITTF.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten