French Dutch
Women Men

zondag 6 maart 2016

Een korte terugblik op het WK door Cedric Nuytinck en Margo Degraef


Vandaag was het de laatste dag op het WK teams in Kuala Lumpur. Zowel bij de heren als bij de dames ging China met de titel lopen. Onze Belgen mogen tevreden terugblikken op hun WK. We kaarten even na met Cedric Nuytinck en Margo Degraef. terug te blikken.

De mannen sneuvelden tegen Brazilië voor de plaatsen 25-32. In de poule was Brazilië ook een maatje te sterk. De dames moesten het onderspit delven tegen een sterk Kroatië voor de plaatsen 25-36. Op zich goede resultaten, maar wat denken ze er zelf van?
Cedric Nuytinck: We zijn best tevreden met de resultaten van de ploeg. Op het einde is het spijtig dat we tweemaal Brazilië loten. Zij werden op voorhand bij de 2 sterkste ploegen van de reeks beschouwd.
Margo Degraef: We zijn zeker tevreden, we hebben beter gepresteerd dan verwacht en daar zijn we echt blij mee. Het was een hoopgevend tornooi voor de toekomst.
Bron:  Bernard Comeliau

"Cedric: Mijn resultaten blijven in een positieve lijn lopen"

Cedric staat op de rand van de top 100 en een plaats voor de Olympische Spelen van Rio. Voor Margo was het knokken om dit WK te halen door een blessure. Wat vonden ze van hun eigen resultaten?
Cedric: Voor mij persoonlijk zijn de resultaten zeker niet slecht. Het is gewoon heel spijtig dat ik 2 keer een belangrijke wedstrijd met 11-9 in de belle verlies. Als ik deze wedstrijden had gewonnen, had ik weer meer kans op een ticket voor de Olympische spelen in Rio en een plaats in de top 100 van de wereld. Dat maakt het wel een beetje balen. In het algemeen blijven de resultaten wel in een positieve lijn lopen en dat is heel goed.  Margo: Ik heb een paar goede matchen gespeeld, maar ik was heel onregelmatig. Onder andere mijn match tegen Canada stond ik 2-0 voor en verloor ik nog. Ik kijk wel tevreden terug op mijn toernooi.

Wat waren de mooiste momenten tijdens dit WK?
Cedric: De overwinningen tegen Iran en Slovakije waren de mooiste momenten. De sfeer in het team was heel goed en iedereen heeft er hard voor gevochten. Dan is het leuk dat je als team zo’n match winnend kan afsluiten. Margo: Ik denk dat voor ons persoonlijk de match tegen Turkije een mooie overwinning was, puur omdat we het als een revanche zagen voor het Europees jeugdkampioenschap. Toen verloren we tegen hen in de kwartfinales met 3-2 en nu hebben we ze met vlotte 3-0 geklopt. Dat was wel heel mooi. De overwinning tegen Canada was ook mooi, omdat zij op papier de derde van onze poule waren.


Bron: Geert Roets
Margo: "De revanche tegen Turkije was het mooist"

Na een periode dat onze teams naar dit WK toeleefden wachten er uiteraard weeral nieuwe uitdagingen. Naar waar verleggen ze hun focus de komende weken? 
Cedric: Mijn volgende doel is nog altijd een ticket binnenhalen voor de Olympische Spelen van Rio. Daarvoor zal ik bijna alle tornooien spelen die er nu nog aan komen zoals de World Tours van Qatar, Kuwait, Polen enz. Er komen dus nog belangrijke tijden aan voor mij persoonlijk.  Margo: Mijn volgende persoonlijk doel is om terug volledig op niveau komen en wat regelmaat te vinden om op die manier een goed BK A te spelen binnen 3 weken.

Un compte rendu sur le championnat du monde avec Cedric Nuytinck et Margo Degraef


Le Championnat du Monde par équipes est fini. La Chine prend deux titres à la maison. Pour nous c’est le moment idéal pour faire le point avec Cedric Nuytinck et Margo Degraef.

Les hommes sont tombés contre le Brésil pour les places 25-32, contre lesquels ils avaient déjà perdu dans les poules de qualification. Nos dames ont perdu contre la forte Croatie, pour les places 25-36. Ce sont des bons résultats, mais qu’est-ce qu’ils pensent de ces résultats ?
Cedric Nuytinck: Nous sommes très satisfaits des résultats de l’équipe. En fin de compte, il est regrettable que nous tombions contre le Brésil, qui était dès le début considéré comme un des grandes favorites de notre catégorie.
Margo Degraef: Nous sommes très satisfaits. Nous avons obtenu de meilleurs résultats que prévu. Nous sommes vraiment heureuses. Ce fut un tournoi prometteur pour l’avenir.
Source:  Bernard Comeliau

"Cedric: mes résultats restent évoluer dans la bonne direction. "

Cedric se retrouve très près du Top 100 au niveau mondial et une place probablement qualificative pour les Jeux Olympiques à Rio. Margo a dû se battre pour assister aux Championnats du Monde. Elle était blessée juste avant les championnats. Que pensent-ils de leurs propres résultats ?
Cedric: Pour moi personnellement, les résultats ne sont pas mauvais. Il est juste dommage que je perds deux matches importants avec 11-9 dans la belle. Si j’avais gagné ces deux matches, j’aurais encore une meilleure chance de me qualifier pour les Jeux Olympiques à Rio et de me positionner dans le Top 100 mondial. En général, mes résultats restent évoluer dans la bonne direction et c’est positif.  Margo: J’ai joué quelques bons matches, mais j’étais très irrégulière. Par exemple, mon match contre le Canada, je menais 2 à 0 et je perdais quand-même. J’ai certainement atteint un bon niveau, mais j’ai manqué de régularité.

Quels ont été les meilleurs moments au cours de ces Championnats ?
Cedric: Les victoires contre l’Iran et la Slovaquie ont été les plus beaux moments. L’ambiance dans l’équipe était très bon et tous les joueurs ont fait le maximum. C’est surtout agréable qu’on sait remporter ces matches vraiment en équipe. Margo: Je pense que pour nous personnellement le match contre la Turquie était une belle victoire, simplement parce que nous l’avons considéré comme une revanche pour les Championnats d’Europe Jeunes de l’année passée. L’année passée nous avons perdu en quarts de finale avec 3-2. C’est fois ci, nous les avons battu clairement avec 3-0. Cela a été très agréable. La victoire contre le Canada était aussi belle, parce que le Canada était au début de la compétition – sur papier – placer 3ième tête de série de notre groupe.


Source: Geert Roets
Margo: "La revanche contre la Turquie était la plus belle."

Après une période où nos équipes vivaient ces Championnats, bien sûr, de nouveaux défis leur attendent. Quelles sont les nouveaux objectifs ? 
Cedric: Mon prochain objectif est d’atteindre un ticket pour les jeux Olympiques de Rio. Pour cet objectif, je vais jouer presque tous les compétitions qui arrivent comme les World Tours de Qatar, Kuwait et Pologne. Pour moi, des moments importants arrivent les prochains mois.  Margo: Mon objectif personnel est de revenir sur mon niveau et de retrouver plus de régularité dans mon jeu. Comme ça j’espère de jouer un bon championnat de Belgique série A.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten